Duży wybór zabawek sprawia, że wielu rodziców czuje się zdezorientowanych. Które zabawki zapewnią dziecku nie tylko zabawę przez wiele godzin, lecz także pozwolą, by nabyło ono nowych umiejętności?
Producenci zabawek zachęcają do zakupu swoich wyrobów na wiele sposobów. Większość z nich podkreśla, że zaprojektowana przez nich zabawka pozwoli dziecku opanować lub rozwijać konkretne umiejętności. By jednak zabawka spełniała swoje funkcje, musi być dostosowana do wieku malucha. Ponieważ dzieci w wieku 7–10 lat nie mają już problemów z koordynacją ruchową czy wzrokową, mogą otrzymać pierwsze zabawki zdalnie sterowane. Czym wyróżniają się one wśród innych?
Zabawki zdalnie sterowane różnią się od klasycznych tym, że zostały wyposażone w układ sterowania. W efekcie możliwa jest ich nawigacja. Przykładem są latające helikoptery czy pływające łodzie. Zabawki zdalnie sterowane można zakupić w większości sklepów sprzedających zabawki dla dzieci. Przykładem jest sklep internetowy www.zabawka.pl, który w stałej ofercie poza zabawkami zdalnie sterowanymi ma również części zamienne do nich.
Spis treści
By połączyć pożyteczne z przyjemnym
Dzieci powyżej 7. roku życia mogą poznawać podstawowe zagadnienia z zakresu np. fizyki. Zabawki zdalnie sterowane świetnie się do tego nadają, bo podczas zabawy nimi można dziecku przystępnie wytłumaczyć, jak to się dzieje, że za pomocą pilota wprawia ono w ruch pojazd lub zmienia jego kierunek. Również konstrukcja takich zabawek może być dla dziecka wielką zagadką, którą będzie rozwiązywało przy pomocy swoich rodziców.
Warto pamiętać, że zabawki zdalnie sterowane produkuje się dla dzieci w różnym wieku. Najprostsze modele są przeznaczone dla 7–10-latków. Cechują się łatwością obsługi i najczęściej są projektowane z myślą o zabawie w domu. Dla nastolatków powstają solidniejsze zabawki zdalnie sterowane, którymi można sterować również na zewnątrz.
Godziny spędzone z rodzicami…
…są bezcenne, zwłaszcza jeżeli upływają na zabawie. W przypadku zabawek zdalnie sterowanych pomoc opiekunów może być bardzo ważna, bo dziecko – choć uczy się szybko – może mieć na początku problem z opanowaniem nawigacji pojazdu czy helikoptera. Z drugiej strony każda próba sterowania zabawką pozwala na rozwój motoryki dziecka.
Nastolatki otrzymujące bardziej skomplikowane zabawki zdalnie sterowane również mogą spędzać czas z rodzicami. Pierwsze próby sterowania helikopterem czy łodzią nie zawsze muszą być udane. Łodzie wymagają uprzedniego przygotowania oczka wodnego lub rozłożenia basenu, w czym także mogą pomóc opiekunowie.
Czym się kierować, wybierając zabawki zdalnie sterowane?
Ogromny wybór zabawek zdalnie sterowanych powoduje, że rodzice nie zawsze wiedzą, na który model się zdecydować. Zapoznając się z ofertą sklepów i producentów, warto wziąć pod uwagę nie tylko opinię dziecka, lecz także sprawdzić, czy do wybranej zabawki będzie możliwość dokupienia części zamiennej. Jest to szczególnie istotne w przypadku droższego produktu.
Możliwość dokupienia części zamiennych daję szansę na przedłużenie życia zabawki i pozwala spędzić czas z dzieckiem na majsterkowaniu. Dzięki temu może ono jeszcze lepiej poznać mechanizm działania zabawki i zdobyć kolejne umiejętności. Ponieważ producenci zabawek tak konstruują swoje produkty, by wymiana części nie była skomplikowana, dziecko może zainteresować się majsterkowaniem.