W obecnych czasach ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie bez jakiejkolwiek komunikacji. Potrzeba mobilności jest jedną z podstawowych potrzeb ludzkości w XXI wieku. Stąd też najpopularniejszymi autami są te osobowe, które pozwalają na przemieszczania się z miejsca na miejsca w relatywnie szybkim czasie.
Najwięksi producenci aut mają w swojej ofercie wiele różnych typów samochodów, aczkolwiek zazwyczaj modele przeznaczone do przewozu nie więcej niż dziewięciu osób są tymi, których jest najwięcej do wyboru. Przykładem może być francuski koncern Renault. Mimo że oferuje auta sportowe czy dostawcze, to jednak samochody osobowe są najliczniejszą kategorią. Charakterystyczny srebrny romb jest częstym obrazkiem na zakorkowanych ulicach dużych miast – Twingo, Clio, czy Megane to nazwy, które znane są nie tylko fanom motoryzacji. Renault systematycznie poszerza gamę proponowanych aut i w obecnej ofercie znaleźć można nowe warianty wcześniej wymienionych, dobrze znanych modeli – chociażby Clio Grandtour lub Megane Coupe.
W ostatnich latach francuski producent zaczął bardzo mocno wagę do designu. Przykładowo weźmy na tapetę małe, miejskie Twingo. Nie jest to z pewnością kolejny bezbarwny czterokołowiec jakich wiele na drogach. Renault daje możliwość personalizacji tego zgrabnego wozu. Klient może upiększyć sobie ozdobne listwy boczne lub listwy w osłonie chłodnicy, a także wybrać kolor obudowy lusterek bocznych. Co więcej istnieje możliwość wstawienia skórzanej kierownicy, obramowania nawiewów, zamontowania ozdobnej deski rozdzielczej w efektownym kolorze oraz wyboru jednego z czterech wzorów obręczy kół.
Innym modelem jest wcześniej przywołany Clio Grandtour, czyli większy brat standardowej wersji. Auto powstało z inspiracji słynnym DeZirem, czyli pierwszym samochodem koncepcyjnym zaprojektowanym przez samego Laurensa van den Ackera. Nawiązania w sylwetce są widoczne na pierwszy rzut oka, mimo że w Clio Grandtour nie zamontowano tzw. „butterfly doors”. A w środku? Przestrzeń oraz bogate multimedialne wyposażenie.
Przykłady tych dwóch aut potwierdzają trend, że współcześni ludzie szukają czegoś więcej niż tylko środku lokomocji. Przez swój samochód pragną wyrazić siebie oraz mieć do dyspozycji najnowocześniejsze technologie ułatwiające i umilające podróż. Renault zdaje sobie sprawę z obecnych trendów i oferuje to, czego pragnie klient. Świat się stale zmienia i ewoluuje, a samochody osobowe razem z nim.