Popyt na usługi wypożyczalni samochodowych jest dzisiaj bardzo duży. Jednak również konkurencja w branży jest spora. Dlatego też nie obejdzie się bez odpowiednich działań promocyjnych. Zastanawiasz się, jak skutecznie wypromować swoją firmę? Sprawdź nasze propozycje na skuteczny marketing wypożyczalni samochodów.
Bądź widoczny
Wypożyczalnia samochodów świadczy swoje usługi lokalnie. W końcu nikt nie chce pokonywać długich dystansów w celu wypożyczenia samochodu. Zasadniczo nie miałoby to sensu, w końcu na wypożyczenie klienci decydują się właśnie dlatego, że potrzebują środka transportu. Tym samym w swoich działaniach marketingowych wypożyczalnia powinna skupić się na najbliższym regionie. Chodzi o obszar, w którym znajdują się osoby potencjalnie zainteresowane ofertą. Rzecz jasna mowa tutaj nie tylko o mieszkańcach, ale też, a czasami zwłaszcza, o osobach odwiedzających dany region. Jak dotrzeć do osób w regionie?
Niewątpliwie dobrym rozwiązaniem będzie reklama w przestrzeni publicznej, na przykład w formie banerów. Rzecz jasna jest to nieco kosztowne, jednak zwykle opłacalne. Można też zdecydować się na wlepki czy ulotki, których produkcja i dystrybucja nie kosztują zbyt wiele.
Wykorzystaj własne samochody
Podstawą działań marketingowych wypożyczalni jest wykorzystanie własnych pojazdów. Można umieścić nazwę i logo na karoserii. Jednak nie zawsze rozwiązanie to jest możliwe. W przypadku wynajmu aut luksusowych umieszczanie czegokolwiek na karoserii to duży błąd. Klienci poszukujący luksusowych samochodów zwracają uwagę na estetykę, przez co reklama na aucie z pewnością nie przypadnie im do gustu. W takiej sytuacji pozostają ramki do tablic rejestracyjnych.
Mowa o ramkach, które umieszcza się wokół rejestracji. To niewielkie konstrukcje, zawierające nazwę i optymalnie również logo danej firmy. Czy taka forma promocji może być skuteczna? Okazuje się, że jak najbardziej. Otóż marka jest w ten sposób eksponowana dziesiątkom potencjalnych klientów, podczas jednej, niekoniecznie długiej przejażdżki. Przy każdym postoju na stacji, ale też na światłach czy przed rondem, kierowcy stojący za samochodem wypożyczalni widzą ramkę. Co więcej, użytkownicy wypożyczonych samochodów często parkują w miejscach publicznych, obleganych przez wiele osób. W takiej sytuacji również podczas postoju ramki doskonale spełniają swoje zadanie promocyjne.
Wykorzystaj internet
Zarówno reklama na karoserii, jak i ramki do tablic rejestracyjnych oraz banery czy wlepki i ulotki to dobre rozwiązania. Można powiedzieć nawet więcej, reklama zewnętrzna jest niezbędna. Jednak nie należy się do niej ograniczać. Dzisiaj wiele osób szuka informacji w internecie. Dlatego trzeba przeznaczyć pewne środki również na pozycjonowanie strony internetowej wypożyczalni. Warto też rozważyć wykupieni reklamy w Google Ads, a opcjonalnie również bezpośrednio na stronach internetowych. Ciekawym pomysłem jest inwestycja w marketing szeptany, czyli promowanie marki na forach i innych podobnych miejscach, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi doświadczeniami oraz szukają informacji na temat usług i konkretnych firm.