Koło zamachowe o podwójnej masie, zostało zaprojektowane w celu ochrony układu napędowego przed drganiami skrętnymi silnika. Pasuje do samochodów wyposażonych w ręczną skrzynię biegów i znajduje się na końcu wału korbowego. Jest przystosowany głównie do silników wysokoprężnych i silników benzynowych o wysokim momencie obrotowym.
Pomiędzy dwoma kołami zamachowymi znajduje się szereg sprężyn, które tłumią drgania silnika i uniemożliwiają większości z nich dotarcie do skrzyni biegów. Powodują również zmniejszenie zużycia również przekładni i pozostałej część układu przeniesienia napędu. Zaletą koła dwumasowego jest płynna praca i tłumienie hałasu. Koła zamachowe o podwójnej masie działają dobrze, dopóki silnik pozostaje niezmodyfikowany, a pojazd nie jest użytkowany w sposób inny niż zalecany przez producenta.
Z powodu budowy koła dwumasowego, tylna masa jest często bardzo cienka, obniżając jej zdolność do pochłaniania ciepła, co z kolei czyni je bardziej podatnym na wypaczenia, nie wspominając o szybkim przegrzaniu tarczy sprzęgła. Hałas koła dwumasowego jest zwykle spowodowany uszkodzeniem wewnętrznych sprężyn, a inne odgłosy koła zamachowego mogą pochodzić z innych wewnętrznych części zespołu. Wewnętrzny zespół sprężyn jest zdecydowanie najsłabszym punktem koła dwumasowego.
Wybór odpowiednich ubrań na motocykl jest ważnym elementem przygotowań do bezpiecznej i komfortowej jazdy. Dobrze…
Sprężyny obniżające Eibach to jeden z najpopularniejszych elementów tuningowych w motoryzacji, który zupełnie odmienia wygląd,…
Montażownica do opon to przydatne wyposażenie w warsztatach wulkanizacyjnych, umożliwiające skuteczne i bezpieczne montowanie opon…
W dzisiejszych czasach, gdzie technologia staje się nieodłącznym elementem każdej branży, warsztaty samochodowe również doświadczają…
Wtryskiwacze benzynowe są podstawowym elementem silnika, odpowiedzialnym za precyzyjne i skuteczne rozprowadzanie paliwa do komory…
Go-racing.pl, to nie tylko sklep dla miłośników motoryzacji, ale prawdziwa kraina dla każdego, kto marzy…