Koło zamachowe o podwójnej masie, zostało zaprojektowane w celu ochrony układu napędowego przed drganiami skrętnymi silnika. Pasuje do samochodów wyposażonych w ręczną skrzynię biegów i znajduje się na końcu wału korbowego. Jest przystosowany głównie do silników wysokoprężnych i silników benzynowych o wysokim momencie obrotowym.
Pomiędzy dwoma kołami zamachowymi znajduje się szereg sprężyn, które tłumią drgania silnika i uniemożliwiają większości z nich dotarcie do skrzyni biegów. Powodują również zmniejszenie zużycia również przekładni i pozostałej część układu przeniesienia napędu. Zaletą koła dwumasowego jest płynna praca i tłumienie hałasu. Koła zamachowe o podwójnej masie działają dobrze, dopóki silnik pozostaje niezmodyfikowany, a pojazd nie jest użytkowany w sposób inny niż zalecany przez producenta.
Z powodu budowy koła dwumasowego, tylna masa jest często bardzo cienka, obniżając jej zdolność do pochłaniania ciepła, co z kolei czyni je bardziej podatnym na wypaczenia, nie wspominając o szybkim przegrzaniu tarczy sprzęgła. Hałas koła dwumasowego jest zwykle spowodowany uszkodzeniem wewnętrznych sprężyn, a inne odgłosy koła zamachowego mogą pochodzić z innych wewnętrznych części zespołu. Wewnętrzny zespół sprężyn jest zdecydowanie najsłabszym punktem koła dwumasowego.
Każdy samochód w Europie posiada numer VIN, czyli unikalny, siedemnasto-znakowy kod identyfikacyjny. Składa się on…
Czysta i przejrzysta szyba samochodowa to podstawa bezpiecznej jazdy, zwłaszcza w trudnych warunkach atmosferycznych. Wycieraczki…
W dzisiejszych czasach żarówki samochodowe i baterie specjalistyczne stanowią kluczowe elementy wielu urządzeń elektronicznych. Technologia…
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak ułatwić sobie prace serwisowe w przydomowym garażu? Jeśli tak, to…
Zakup samochodu to ważna decyzja, która wymaga przemyślenia wielu aspektów. Coraz więcej osób decyduje się…
Konwersja roweru na elektryczny to świetny sposób na zwiększenie jego funkcjonalności i komfortu użytkowania. Dzięki…