Categories: Wiadomości

Jaki środek na korozję?

Skorodowana blacha niszczeje bardzo szybko, dlatego w sytuacji, gdy zauważymy pierwsze ślady rdzy w naszym samochodzie powinniśmy działać natychmiast. To bowiem ostatnia szansa, aby nie dopuścić do jej rozpowszechniania się. Pomocny w tym okazać się może cynk w sprayu.

Środek na korozję

Jest to bardzo wygodny w użyciu produkt, który aplikowany jest najczęściej na metalowe powierzchnie dotknięte pierwszymi symptomami korozji. Zazwyczaj wykorzystywany jest do elementów nadwozia, podwozia, a także układów wydechowych i rurowych.

Oczywiście pełni on również funkcje zapobiegawcze. Ocynkowanie blachy w skuteczny sposób uodporni ją bowiem na wpływ wilgoci, która prędzej czy później wywoła wspomnianą korozję. Co więcej, cynku sprayu używa się także w innych sytuacjach. Możemy za jego pomocą zabezpieczyć także metalowe rynny, ogrodzenia, drzwi czy okna.

Na co zwracać uwagę?

Jak każdy środek chemiczny, także cynk w sprayu charakteryzuje się kilkoma istotnymi parametrami użytkowymi, które w sposób bezpośredni wpływają na jego skuteczność. Najważniejszym dla nas parametrem powinna być zawartość cynku w produkcie. Najlepszej jakości środki w 99% wytwarzane są właśnie z cynku i to one stanowią gwarancję jakości.

Niezwykle istotna jest również odporność temperaturowa cynku. Mówi nam bowiem o tym, w jakich warunkach powłoka ochronna jest w stanie wytrzymać. Produkty wysokiej klasy są w stanie pracować nawet w temperaturze 120 stopni Celsjusza. Na co jeszcze powinniśmy zwrócić nasza uwagę? Wspomnieć można między innymi o tym, czy wytworzona powłoka cynkowa może być malowana, a także o wydajności środka (na jaką powierzchnię wystarczy jedno opakowanie produktu).

Jak cynk w sprayu powinien być używany?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo ważna, ponieważ sposób, w jakim użyjemy cynku determinuje jego ostateczną skuteczność. Zanim rozpoczniemy aplikację, powinniśmy więc dokładnie oczyścić i odtłuścić powierzchnię. Następnie koniecznie okaże się jej wysuszenie. Dzięki temu poprawimy przyczepność podłoża i sprawimy, że środek będzie rozprowadzany równomiernie.

Gdy wszelkie czynności przygotowawcze mamy już za sobą, możemy przystąpić do aplikacji. Wstrząśnijmy środkiem, a następnie rozprowadzajmy go przy zachowaniu odległości około 20 centymetrów od powierzchni metalowej. Odczekajmy 2-3 minuty i zabierzmy się za drugą warstwę. Powłoka ochronna okaże się w pełni skuteczna dopiero po całkowitym wyschnięciu, czyli mniej więcej po upływie 24 godzin.

Artykuł przygotowany we współpracy z Lakiery24.com

Tomasz

View Comments

  • Muszę przyznać, że to całkiem fajny patent, tylko czy zabezpieczenie cynkiem w spray'u jest dość trwałym rozwiązaniem? Pozdrawiam

Recent Posts

Jak wybrać odpowiednie ubrania na motocykl?

Wybór odpowiednich ubrań na motocykl jest ważnym elementem przygotowań do bezpiecznej i komfortowej jazdy. Dobrze…

5 dni ago

Sprężyny obniżające Eibach – podrasuj swój wóz!

Sprężyny obniżające Eibach to jeden z najpopularniejszych elementów tuningowych w motoryzacji, który zupełnie odmienia wygląd,…

1 tydzień ago

Montażownice do opon – Obowiązkowy element wyposażenia w warsztatach wulkanizacyjnych

Montażownica do opon to przydatne wyposażenie w warsztatach wulkanizacyjnych, umożliwiające skuteczne i bezpieczne montowanie opon…

1 miesiąc ago

Klucz do sukcesu twojego warsztatu: Zaawansowane oprogramowanie dla warsztatów samochodowych

W dzisiejszych czasach, gdzie technologia staje się nieodłącznym elementem każdej branży, warsztaty samochodowe również doświadczają…

3 miesiące ago

Wtryskiwacze benzynowe – jak je wyczyścić?

Wtryskiwacze benzynowe są podstawowym elementem silnika, odpowiedzialnym za precyzyjne i skuteczne rozprowadzanie paliwa do komory…

3 miesiące ago

Go-racing.pl: Więcej niż prędkość, to podróż w głąb świata motoryzacji

Go-racing.pl, to nie tylko sklep dla miłośników motoryzacji, ale prawdziwa kraina dla każdego, kto marzy…

5 miesięcy ago