Categories: Wiadomości

Jaki środek na korozję?

Skorodowana blacha niszczeje bardzo szybko, dlatego w sytuacji, gdy zauważymy pierwsze ślady rdzy w naszym samochodzie powinniśmy działać natychmiast. To bowiem ostatnia szansa, aby nie dopuścić do jej rozpowszechniania się. Pomocny w tym okazać się może cynk w sprayu.

Środek na korozję

Jest to bardzo wygodny w użyciu produkt, który aplikowany jest najczęściej na metalowe powierzchnie dotknięte pierwszymi symptomami korozji. Zazwyczaj wykorzystywany jest do elementów nadwozia, podwozia, a także układów wydechowych i rurowych.

Oczywiście pełni on również funkcje zapobiegawcze. Ocynkowanie blachy w skuteczny sposób uodporni ją bowiem na wpływ wilgoci, która prędzej czy później wywoła wspomnianą korozję. Co więcej, cynku sprayu używa się także w innych sytuacjach. Możemy za jego pomocą zabezpieczyć także metalowe rynny, ogrodzenia, drzwi czy okna.

Na co zwracać uwagę?

Jak każdy środek chemiczny, także cynk w sprayu charakteryzuje się kilkoma istotnymi parametrami użytkowymi, które w sposób bezpośredni wpływają na jego skuteczność. Najważniejszym dla nas parametrem powinna być zawartość cynku w produkcie. Najlepszej jakości środki w 99% wytwarzane są właśnie z cynku i to one stanowią gwarancję jakości.

Niezwykle istotna jest również odporność temperaturowa cynku. Mówi nam bowiem o tym, w jakich warunkach powłoka ochronna jest w stanie wytrzymać. Produkty wysokiej klasy są w stanie pracować nawet w temperaturze 120 stopni Celsjusza. Na co jeszcze powinniśmy zwrócić nasza uwagę? Wspomnieć można między innymi o tym, czy wytworzona powłoka cynkowa może być malowana, a także o wydajności środka (na jaką powierzchnię wystarczy jedno opakowanie produktu).

Jak cynk w sprayu powinien być używany?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo ważna, ponieważ sposób, w jakim użyjemy cynku determinuje jego ostateczną skuteczność. Zanim rozpoczniemy aplikację, powinniśmy więc dokładnie oczyścić i odtłuścić powierzchnię. Następnie koniecznie okaże się jej wysuszenie. Dzięki temu poprawimy przyczepność podłoża i sprawimy, że środek będzie rozprowadzany równomiernie.

Gdy wszelkie czynności przygotowawcze mamy już za sobą, możemy przystąpić do aplikacji. Wstrząśnijmy środkiem, a następnie rozprowadzajmy go przy zachowaniu odległości około 20 centymetrów od powierzchni metalowej. Odczekajmy 2-3 minuty i zabierzmy się za drugą warstwę. Powłoka ochronna okaże się w pełni skuteczna dopiero po całkowitym wyschnięciu, czyli mniej więcej po upływie 24 godzin.

Artykuł przygotowany we współpracy z Lakiery24.com

Tomasz

View Comments

  • Muszę przyznać, że to całkiem fajny patent, tylko czy zabezpieczenie cynkiem w spray'u jest dość trwałym rozwiązaniem? Pozdrawiam

Recent Posts

Jak zweryfikować numer VIN?

Każdy samochód w Europie posiada numer VIN, czyli unikalny, siedemnasto-znakowy kod identyfikacyjny. Składa się on…

1 miesiąc ago

Dlaczego warto zainwestować w wycieraczki Bosch Aerotwin?

Czysta i przejrzysta szyba samochodowa to podstawa bezpiecznej jazdy, zwłaszcza w trudnych warunkach atmosferycznych. Wycieraczki…

2 miesiące ago

Najnowsze trendy w urządzeniach elektronicznych

W dzisiejszych czasach żarówki samochodowe i baterie specjalistyczne stanowią kluczowe elementy wielu urządzeń elektronicznych. Technologia…

4 miesiące ago

Najazdy samochodowe do przydomowego garażu — Praktyczne porady i rekomendacje

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak ułatwić sobie prace serwisowe w przydomowym garażu? Jeśli tak, to…

5 miesięcy ago

Przewodnik dla pasjonatów motoryzacji – dlaczego warto kupić samochody z USA?

Zakup samochodu to ważna decyzja, która wymaga przemyślenia wielu aspektów. Coraz więcej osób decyduje się…

5 miesięcy ago

Jak wybrać odpowiednie części do konwersji roweru na elektryczny?

Konwersja roweru na elektryczny to świetny sposób na zwiększenie jego funkcjonalności i komfortu użytkowania. Dzięki…

5 miesięcy ago