Kierowco, pamiętasz zeszłoroczny, grudniowy poranek:
Szósta rano, spojrzałeś za okno – samochód zasypany śniegiem, termometr wskazywał kilkanaście stopni poniżej zera, a Tobie spieszyło się do pracy. W iście ekspresowym tempie wypiłeś filiżankę kawy i popędziłeś do auta. Wsiadłeś do niego, włożyłeś kluczyk do stacyjki, przekręciłeś i nic, samochód ani drgnął, próbowałeś wielokrotnie – niestety bez zmian, auto nie chciało odpalić. Ostatecznie dojechałeś do pracy godzinę spóźniony…
Niestety zima nie oszczędza, ani polskich kierowców, ani ich samochodów – dlatego, aby w tym roku uniknąć porannego rozczarowania zadbaj o swoje auto i mimo tego, że na dzień dzisiejszy jest on całkiem sprawny, poddaj go dokładnej diagnozie.
Winny akumulator
Rozładowany akumulator jest najczęstszą przyczyną powodującą unieruchomienie pojazdu w czasie silnych mrozów. Przy temperaturze około -20°C jego pojemność może spaść nawet o 50%, co w połączeniu silnikiem, stawiającym w czasie takich mrozów o 50% większe opory, może skutkować niemożnością odpalenia pojazdu. W przypadku, gdy już w poprzedniej zimie zdarzały Ci się problemy z uruchomieniem silnika, nie ma na co dłużej czekać, tylko zawczasu należy zainwestować w nowy akumulator, który zapewni Ci poranny komfort i pewność dojazdu do pracy na czas.
Co ważne, nie kupuj pierwszego lepszego akumulatora, jaki wpadł Ci w oko, przy jego zakupie bezwzględnie kieruj się zaleceniami producenta. Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów akumulatorów, o różnych pojemnościach i wymiarach – zatem przed zakupem skonsultuj się z Twoim mechanikiem, on najlepiej będzie wiedział czego potrzebujesz.
Opony zimowe – najważniejsze jest bezpieczeństwo
Wymianę opon zaleca się wówczas, gdy średnia dobowa temperatura oscyluje w granicach 5 -7 ̊C. Im szybciej dokonasz wymiany, tym lepiej dla Ciebie, pamiętaj, że nie tylko śnieg jest groźny, ale również poranne przymrozki, czy marznąca listopadowa mżawka. Nie czekaj zatem do pierwszego śniegu, gdyż po pierwsze będziesz narażał swoje bezpieczeństwo, po drugie stracisz wówczas sporo czasu w kolejce u wulkanizatora, a wiadomo, że czas to pieniądz.
Przed montażem opon zimowych skontroluj ich ogólny stan i sprawdź głębokość bieżnika – powinien wynosić min. 5 mm. Bez względu na to jak dużo jeździmy samochodem, to opony nie powinny być starsze niż 6 lat. Gdy okaże się, że opony musisz wymienić, nie kupuj ich pochopnie. Dokładnie zweryfikuj zalecenia producenta, sprawdź rozmiar felg i wybierz najlepsze dla Twojego modelu opony, pamiętając przy tym, że to one mają bezpośredni kontakt ze śniegiem, błotem i wodą, dbają o komfort jazdy i Twoje bezpieczeństwo – zatem wybierz te najwyższej jakości.
Współpraca Artykuł został przygotowany przez redakcję serwisu www.mojehobby-motoryzacja.pl |
Każdy samochód w Europie posiada numer VIN, czyli unikalny, siedemnasto-znakowy kod identyfikacyjny. Składa się on…
Czysta i przejrzysta szyba samochodowa to podstawa bezpiecznej jazdy, zwłaszcza w trudnych warunkach atmosferycznych. Wycieraczki…
W dzisiejszych czasach żarówki samochodowe i baterie specjalistyczne stanowią kluczowe elementy wielu urządzeń elektronicznych. Technologia…
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak ułatwić sobie prace serwisowe w przydomowym garażu? Jeśli tak, to…
Zakup samochodu to ważna decyzja, która wymaga przemyślenia wielu aspektów. Coraz więcej osób decyduje się…
Konwersja roweru na elektryczny to świetny sposób na zwiększenie jego funkcjonalności i komfortu użytkowania. Dzięki…