Dokker to dość duże auto (dł. 4,36 m), które jest znane z tego, że nie kupuje się go dla gadżetów i designu, ale ze względu na praktyczność. Prostota projektu stała się niemalże znakiem rozpoznawczym Dacii. Nieco kanciasty Dokker wpisuje się w to założenie, jednak uwagę zwraca ciekawy pas przedni, przypominający droższe modele aut.
Jakość wykończenia wnętrza Dacii jest najczęściej krytykowana, jednak biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z autem użytkowym, trudno to uznać za wadę. Twardy plastik jest obecny w Dokkerze na desce rozdzielczej, ale trzeba przyznać, że jest solidnie spasowany. Fotele też, mimo wrażenia kanciastości, są wygodne. Warto pamiętać, że oszczędności na wykończeniu umożliwiły obniżenie ceny auta.
Z kolei to, co pod maską, zapowiada oszczędność nie tylko pieniędzy, ale i emisji CO2 – zarówno z silnikiem benzynowym 1.6, jak i z dieslem. Wypróbowaliśmy wysokoprężny dCi 90 i zeszliśmy poniżej 5 l w cyklu mieszanym.
Praktyczność modelu podkreśla jednak przede wszystkim zawieszenie – idealne na polskie drogi. Znosi wszystko – dziury, koleiny i progi zwalniające. Jedyne, na co może narzekać Polak, to osiągi, ale umówmy się – 5-osobowa Dacia Dokker to auto rodzinne, a nie wyścigowe. I jako samochód rodzinny spełnia wszystkie kryteria. Począwszy od pojemnych (44 l) schowków, zdolnych pomieścić wszystkie rzeczy niezbędne dla dzieci, po niski próg załadunku i dużo przestrzeni umożliwiającej swobodne wyjęcie malucha z fotelika, a osobom starszym – bezproblemowe wsiadanie. Pasażerowie mają naprawdę dużo miejsca, nawet jeśli są wysocy i mają długie nogi. Ich komfort podkreśla także wolna przestrzeń nad głowami. Bagażnik ma pojemność 800 l – to naprawdę świetny wynik. Jeśli chcemy przewieźć większy ładunek, możemy złożyć tylną kanapę i wówczas dysponujemy 3300 l wolnej przestrzeni – to tyle co w aucie dostawczym.
Dodatkowym plusem dla rodziny jest fakt, że Dokker nie nadwyręża domowego budżetu, bo przy oszczędnej i spokojnej jeździe możemy sporo zaoszczędzić na paliwie. W końcu spalanie przy dieslu możemy obniżyć do 4,5 l.
Auto zaskoczyło mnie też naprawdę dobrym wyciszeniem kabiny. Klimatyzacja i ogrzewanie też działają bez zarzutu – czyli nie ma stref zimna, a wentylacja jest na poziomie aut z wyższej półki. Dokkerem jeździ się wygodnie.
Dacia Dokker jest obecnie jedną z najkorzystniejszych propozycji pod kątem stosunku ceny do jakości na naszym rynku. W podstawowej wersji kosztuje 36 900 zł, choć oczywiście jeśli zależy nam na bogatszym wyposażeniu, jak radar cofania czy ogranicznik prędkości, zapłacimy więcej. Sprawdził się jako auto rodzinne, a kierowca doceni oszczędność i funkcjonalność tego modelu.
Każdy samochód w Europie posiada numer VIN, czyli unikalny, siedemnasto-znakowy kod identyfikacyjny. Składa się on…
Czysta i przejrzysta szyba samochodowa to podstawa bezpiecznej jazdy, zwłaszcza w trudnych warunkach atmosferycznych. Wycieraczki…
W dzisiejszych czasach żarówki samochodowe i baterie specjalistyczne stanowią kluczowe elementy wielu urządzeń elektronicznych. Technologia…
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak ułatwić sobie prace serwisowe w przydomowym garażu? Jeśli tak, to…
Zakup samochodu to ważna decyzja, która wymaga przemyślenia wielu aspektów. Coraz więcej osób decyduje się…
Konwersja roweru na elektryczny to świetny sposób na zwiększenie jego funkcjonalności i komfortu użytkowania. Dzięki…