Przyjazne auto - najciekawszy portal motoryzacyjny -  motoryzacja najlepsza w każdym calu.
Wiadomości

Dolot powietrza do silnika – warto czy nie?

8685173520_516e24ba5f_zNie od dziś wiadomo, że auto idealnie dopasowane do naszych potrzeb jest lepsze i będzie nam lepiej służyć. A jeśli w grę wchodzi auto terenowe, które będzie odpowiadało naszym prywatnym preferencjom, to sprawa jest tym bardziej do przemyślenia. Tym bardziej że na rynku oferowanych jest wiele modyfikacji aut terenowych, które poprawiają wygląd, funkcjonalność i osiągi auta. Jedną z nich jest wyprowadzony dolot powietrza do silnika. Co to takiego i dlaczego warto się na to rozwiązanie zdecydować? Postanowiliśmy to sprawdzić.

Dlaczego modyfikuje się auta terenowe?

Wprowadzane do aut terenowych modyfikacje mają przede wszystkim na celu idealne dopasowanie aut do potrzeb ich właścicieli. – Z tego typu usług korzystają nie tylko prywatni kierowcy, ale również firmy pracujące w trudnym i wymagającym terenie (np. budowlane), a także służby ratunkowe, które muszą szybko przemieszczać się również po bezdrożach. – mówi specjalista z overlimit.com, firmy zajmującej się profesjonalnymi modyfikacjami aut terenowych.

W autach terenowych można wprowadzić szereg potrzebnych modyfikacji, począwszy od zwiększenia prześwitu i montażu specjalistycznych opon terenowych, a skończywszy na montażu profesjonalnej wyciągarki czy wyprowadzeniu właśnie dolotu powietrza do silnika.

Dolot powietrza – co to takiego?

Modyfikacja, jaką jest wyprowadzenie dolotu powietrza do silnika ma za zadanie poprawić przede wszystkim osiągi auta – Pamiętajmy o tym, że dolot ma dwa najważniejsze aspekty. Pierwszym z nich jest przepływ objętościowy powietrza, drugim temperatura powietrza w dolocie. Połączenie tych dwóch aspektów daje w efekcie dobry przepływ masowy powietrza – mówiąc inaczej: wagę powietrza, jakie jest wciągane przez silnik w czasie sekundy. Przypomnę tylko, że jest to najważniejszy czynnik podczas określania mocy silnika. – mówi doradca z overlimit.com.

Jak to działa?

W tej modyfikacji zwiększa się przepływ powietrza i jednocześnie zmniejsza się temperaturę wlotu. Daje to efekt w postaci zwiększonego momentu obrotowego. – Co za tym idzie, zwiększony przepływ powietrza umożliwia tłokom zaciąganie większej masy powietrza do tzw. komory spalania, powietrze zmieszane jest z paliwem, a mieszanka ta zwiększa ciśnienie spalania. To wszystko przekłada się na osiągi auta

Powiązane artykuły
Wiadomości

Jak szybko sprzedać używany samochód?

WiadomościMotoryzacja

E-kipa Peugeot: Poznaj gamę samochodów elektrycznych

Wiadomości

Jakie obowiązki wiążą się z zakupem nowego auta?

Wiadomości

Jak sprawdzić samochód po VINie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *